DELIVERY DELAYS

Please accept our apologies, due to carrier disruption, all orders to the UK and returns from the UK are subject to delay.

FREE (DPD) DELIVERY

DPD is experiencing issues related to BREXIT.

Orders originating in Europe are missing their required Customs Classification information in DPD systems.

This has delayed the provision of tracking information and created a backlog in the DPD network which is leading to delays to the final delivery of orders.

Please be assured that the DPD issue is related to customs data and that there are no customs charges related to you order.

We are working with DPD hourly to understand when their issue will be fixed and orders will be delivered.

The tracking link you have been provided in your shipping confirmation email is correct, and once the issue at DPD is fixed you will be able to view your delivery information.

Orders were dispatched on time and are fully traceable internally at DPD.

STANDARD & EXPRESS (UPS) DELIVERY

UPS is experiencing issues related to BREXIT

Orders originating in Europe are taking longer than expected to clear UK customs.

We are working with UPS hourly to understand when orders will be delivered.

The tracking link you have been provided in your shipping confirmation email will provide the most up to date delivery information on your order.

RESI

Returns from the UK to our European warehouse are taking longer than expected due to delays with carrier customs exportation.

The ‘received’ date in your tracking data is the receipt of your return to our UK consolidation facility. It does not indicate receipt back to Michael Kors.

We expect these delays to be temporary and are working hourly with our carriers to return orders as quickly as possible.

Upon receipt back to our European returns facility returns are being processed within an average of one to two business days.

CUSTOMER SERVICES

Se ci hai già contattato, abbiamo il tuo indirizzo e-mail e ti risponderemo al più presto.

Unfortunately, our customer service team do not have access to any additional information other than that provided above at this time.

Due to significant BREXIT related volumes and COVID capacity restrictions responses are taking longer than usual. Current response times are 48-72 hours.

Spedizioni e consegne

Tutti i prodotti ordinati su michaelkors.it possono essere spediti in Italia. Per gli ordini destinati ad altri paesi, visita il sito Michael Kors locale.

Australia, Austria, Bahrein, Belgio, Canada, Cina, Croazia, Repubblica Ceca, Danimarca, Egitto, Francia, Finlandia, Germania, Ghana, Grecia, Hong Kong, Ungheria, India, Indonesia, Israele, Italia, Giappone, Kuwait, Lettonia, Libano, Lituania, Lussemburgo, Malesia, Paesi Bassi, Nuova Zelanda, Nigeria, Norvegia, Pakistan, Filippine, Polonia, Portogallo, Qatar, Repubblica d'Irlanda, Romania, Russia, Arabia Saudita, Singapore, Slovacchia, Sudafrica, Corea del Sud, Spagna, Svezia, Svizzera, Taiwan, Thailandia, Turchia, Ucraina, Emirati Arabi Uniti, Stati Uniti e Vietnam

Purtroppo, in questo momento non effettuiamo spedizioni verso paesi non presenti in questo elenco. Se il tuo paese non è tra questi, utilizza la funzione Trova un negozio per individuare il punto vendita più vicino.

Si ricorda che attualmente non siamo in grado di effettuare spedizioni nelle Isole del Canale, nell'Isola di Man e in Gibilterra.

Nel caso in cui dovessi procedere all'acquisto su un sito che non offre la spedizione nel paese da te richiesto, verrai trasferito sul sito locale, se disponibile. Poiché la disponibilità e i prezzi degli articoli variano da paese a paese, potrai controllare il contenuto della tua shopping bag prima di procedere con l'acquisto.

You can track your order at any time online via our Order Status page. You will need to provide your email address and order number. You also can track your order by clicking on the tracking link included in your shipping confirmation email, which will take you to an online tracking portal, or by contacting a Customer Services representative.

Spedizioni e consegne

Spedizione gratuita su tutti gli ordini.

Hai a disposizione 4 modalità di spedizione per gli ordini online in Italia: (1) Consegna gratuita, (2) Consegna standard, (3) Consegna rapida e (4) Consegna il giorno successivo. I prodotti verranno consegnati entro 30 giorni dalla conferma dell'ordine.

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I servizi di consegna rapida e il giorno successivo potrebbero non essere applicabili a tutti i codici postali. Le modalità di spedizione disponibili verranno visualizzate al momento dell'inserimento dell'indirizzo e-mail.

Purtroppo, non siamo in grado di effettuare consegne a indirizzi del Servizio postale militare britannico o a caselle postali.

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È POSSIBILE CHE VENGANO EFFETTUATE SPEDIZIONI SEPARATE

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Ultimo aggiornamento: 15/01/2021